Izobraževanje mladine

 
19. 11. 2020

Anita, Neja in covid-19

Lepo in prav je, da si vzamemo malo časa in preberemo izkušnjo dveh dijakinj, ki sta bili pripravljeni svoje izkušnje deliti z drugimi, predvsem z vami dragi sošolci. 

Sva Anita Kajtna in Neja Novšak, dijakinji 4. E letnika Srednje zdravstvene šole Celje. Že več kot 1 leto opravljava študentsko delo v Trubarjevem domu upokojencev Loka. Zelo dobro sva se ujeli tako s sodelavci kot z oskrbovanci, ki radi vidijo nove mlade obraze, ki prihajajo na delo.

Najina izkušnja s covid-19 se je začela 08. 10. 2020, ko so v domu potrdili prvo okužbo pri stanovalcu. Zaradi izjemno hitrega širjenja virusa je bilo v zelo kratkem času okuženih preko 100 oskrbovancev in preko 30 zaposlenih. To je seveda zelo velik kadrovski izpad in posledično je bilo v rdeči coni pri delu z okuženimi samo 5 ali 6 delavcev, ki so delali po 13 ur na dan in več. Takoj, ko sva lahko, sva poklicali v dom in odšli pomagat. Pomagali sva in še vedno pomagava pri delu z okuženimi. Prvi dan sva delali 7 ur, nato pa se je pokazala potreba po 13 urah, saj je bilo kadra še vedno premalo. Priznava, da je naporno, ampak obe se zavedava, da takšne izkušnje ne bova več doživeli.

Jutranja izmena se začne ob 6.20 uri. Takrat se vsi, ki imamo stik z okuženimi oskrbovanci, oblečemo v tayvek zaščite za noge, masko, vizir in rokavice ter “gremo na delo”. Začnemo z jutranjo nego in opazovanjem oskrbovancev – spremljamo izboljšanje stanja oz. morebitno poslabšanje. Če smo z zajtrkom dovolj hitri, si lahko privoščimo kratek odmor – verjemite, da komaj čakamo, da za kratek čas slečemo tayvek in da si odstranimo vizir, ki nam zelo močno tišči v čelo. Po odmoru, ki ga je hitro konec, hitimo z drugimi opravili zdravstvene nege. Najpomembnejša pri malici je tekočina, saj morajo biti oskrbovanci zadostno hidrirani. Zadostna hidracija je pomembna predvsem pri tistih oskrbovancih, katerim se dovaja kisik, seveda po naročilu zdravnika. Pri njih je pomembno, da jim navlažimo osušena usta. Ko je ura opoldne, se pričnejo priprave na kosilo, ki jim sledita razdelitev kosila in hranjene. Po kosilu se ponovno lotimo zdravstvene nege oskrbovancev, kmalu pa se začne še priprava na večerjo. Po večerji sledijo še zadnja opravila nege. Naš cilj je, da se ob koncu dneva oskrbovanci počutijo dobro, so siti, hidrirani in da smo jim ob delu rekli kakšno spodbudno besedo, saj nekateri že zelo dolgo niso slišali ali videli svojih svojcev, zaradi česar so potrti.

Obe lahko rečeva, da boljše prakse prav gotovo ne bova imeli, saj sva se med drugim naučili dobro opazovati oskrbovance, ki potrebujejo kisik, meriti vitalne funkcije, voditi bilanco tekočine in še bi lahko naštevali. Videli sva kar nekaj oskrbovancev, ki so pred okužbo s covid-19 sami jedli, sam hodili, nato pa so čez noč postali “priklenjeni” na posteljo, imeli težave s hranjenjem, potrebovali pomoč pri hranjenju. Videli sva veliko oskrbovancev, ki imajo težave pri dihanju, in  verjemite, da to niso lepi prizori, ko človek čez noč potrebuje do 13 litrov kisika in ga slišiš, kako glasno in s težavo diha. Srečali sva se tudi s smrtjo marsikaterega oskrbovanca ter stisko svojcev. Motivacija mnogih stanovalcev je padla.

Lahko rečeva, da je to izkušnja, kjer sva dojeli, da zdravstveni delavci postavimo oskrbovanca/pacienta/bolnika na prvo mestu, marsikdaj pred sebe, in nam je najpomembnejše, da se oni dobro počutijo. Poveva vam, da je zelo dober občutek, ko vidiš zadovoljnega in nasmejanega oskrbovanca. Najbolj veseli pa sva, da imava možnost delati s takimi sodelavkami, ki se kljub težkim razmeram znajo nasmejati in razvedriti.

Neja Novšak in Anita Kajtna, dijakinji SZSCE
Besedilo uredila Danica Artnak

 

 

 

 

Priporoči prijatelju: 
 
 

Srednja zdravstvena šola Celje, Ipavčeva 10, 3000 Celje, Slovenija | Telefon: 03/ 428 69 00 | Fax: 03/ 428 69 01 | E-pošta: info(a)szsce.si 
Izobraževanje odraslih: 03/ 428 69 10 | Tečaji: 03/ 428 69 26 | 

Pogoji uporabe. Pravice pridržane, © 4S, svetovanje in razvoj, d.o.o.